The Academy training on External Outreach: Partnerships, Alumni Engagement
and Fundraising. September 18-20, 2015, Washington, DC
Koolituse eesmärk oli aidata YFU organisatsioonidel mõista oma kohalikke ning rahvusvahelisi võimalusi koostööks teiste organisatsioonidega ja oma liikmeskonnaga. Koolitusel osalesid YFU töötajad Euroopast ning Põhja-ja Lõuna-Ameerikast. Koolitusele eelnes ettevalmistus, mille käigus pidi iga osaleja kokku
panema ülevaate antud teemaga seotud eesmärkidest, võimalustest ja juba teostatud
tegevustest oma organisatsioonis.
Koolitusel jagasid oma kogemusi erinevate valdkondade nimekad eksperdid. Inspireerivate ettekannete taustal sai mõtiskleda, kuidas YFU võiks
olla nähtavam nii kohalikul kui maailma tasandil. Kes me (erinevate maade YFUd) siis tegelikult oleme maailma pildis ja kuidas esile tuua meie tugevusi?
Mõned näited külalisesinejatest ja teema fookustest:
David Bennett,
Chief Development Officer, National Geographic „Kuidas jõuda
kokkuleppeni?“. Ilmekad näited, kuidas valmistuda esimeseks
kontaktiks potentsiaalse koostööpartneriga või toetajaga. Kuidas analüüsida, mis on
vastaspoole motivatsioon ja meelsus. Slaid, mis võtab kokku David Bennetti
ettekande:
Martha
Schumacher, President, Hazen . „Kui ma oleksin seda teadnud, oleksin
saavutanud rohkem!“ Universaalsed annetuste kogumise põhitõed. Häid
nõuandeid oli alates võimalike annetajate kaardistamisest kuni kehakeele kasutamiseni kohtumisel. Minu kõrvu jäi kõlama
lause „Reach for the positive and shake off the negative!“. Suuna energiat koostööle, kus teisel poolel on ka valmisolek koostööks.
Gloria Garcia, Strategic Communication and Events, CHCI (Congressional Hispanic Caucus Institute). Kuidas meie ise (koolitusel osalejad) YFUt tajume? Tegime läbi mitmeid harjutusi. Gloria Garcia tõi näiteid ka andmete piltlikust esitamisest. Pika jutu asemel tuua välja proportsioonid ja olulised numbrid, mis koos piltidega annavad edasi kogu sõnumi. Üks näide esitlusest:
Kristin
McCurry, Principal, MINDset direct. „Lugude jutustamine ehk
Storytelling“
Kuidas edastada oma sõnumeid lugude kaudu? Lugu ei pea jutustama vaid sõnadega,
ka pildid „räägivad“. Mõte, mille kaasa võtsin: „Lühem on parem!“.
Silme ette jäid väga kõnekad pildid ning hämmastava oskusega seatud üksikud sõnad, mis kandsid endas tervet lugu. Näide, mida seni peast välja ei saa on Ernest Hemingway 6 sõnast koosnev lühinovell:
Silme ette jäid väga kõnekad pildid ning hämmastava oskusega seatud üksikud sõnad, mis kandsid endas tervet lugu. Näide, mida seni peast välja ei saa on Ernest Hemingway 6 sõnast koosnev lühinovell:
For sale:
Baby shoes.
Never worn.
See kõik on vaid väike osa kolme päeva jooksul kogetust. Hea meel oli tunda osalenud YFUde koostöövalmidust ja head energiat,
mis meid kindlasti uute põnevate võimalusteni viib.
Terje Kruup
Arendustegevuste projektijuht