Otsi siit blogist

10/22/2015

Kokkuvõte YFU Akadeemia koolitusest: koostöö ettevõtetega ja teiste organisatsioonidega

The Academy training on External Outreach: Partnerships, Alumni Engagement and Fundraising. September 18-20, 2015, Washington, DC

 
Koolituse eesmärk oli aidata YFU organisatsioonidel mõista oma kohalikke ning rahvusvahelisi võimalusi koostööks teiste organisatsioonidega ja oma liikmeskonnaga. Koolitusel osalesid YFU töötajad Euroopast ning Põhja-ja Lõuna-Ameerikast. Koolitusele eelnes ettevalmistus, mille käigus pidi iga osaleja kokku panema ülevaate antud teemaga seotud eesmärkidest, võimalustest ja juba teostatud tegevustest oma organisatsioonis. 
Koolitusel jagasid oma kogemusi erinevate valdkondade nimekad eksperdid. Inspireerivate ettekannete taustal sai mõtiskleda, kuidas YFU võiks olla nähtavam nii kohalikul kui maailma tasandil. Kes me (erinevate maade YFUd) siis tegelikult oleme maailma pildis ja kuidas esile tuua meie tugevusi? 

Mõned näited külalisesinejatest ja teema fookustest:

 David Bennett, Chief Development Officer, National Geographic „Kuidas jõuda kokkuleppeni?“. Ilmekad näited, kuidas valmistuda esimeseks kontaktiks potentsiaalse koostööpartneriga või toetajaga. Kuidas analüüsida, mis on vastaspoole motivatsioon ja meelsus. Slaid, mis võtab kokku David Bennetti ettekande:



Martha Schumacher, President, Hazen . „Kui ma oleksin seda teadnud, oleksin saavutanud rohkem!“ Universaalsed annetuste kogumise põhitõed. Häid nõuandeid oli alates võimalike annetajate kaardistamisest kuni kehakeele kasutamiseni kohtumisel. Minu kõrvu jäi kõlama lause „Reach for the positive and shake off the negative!“. Suuna energiat koostööle, kus teisel poolel on ka valmisolek koostööks.

Gloria Garcia, Strategic Communication and Events, CHCI (Congressional Hispanic Caucus Institute). Kuidas meie ise (koolitusel osalejad) YFUt tajume? Tegime läbi mitmeid harjutusi. Gloria Garcia tõi näiteid ka andmete piltlikust esitamisest. Pika jutu asemel tuua välja proportsioonid ja olulised numbrid, mis koos piltidega annavad edasi kogu sõnumi. Üks näide esitlusest:



  Kristin McCurry, Principal, MINDset direct. „Lugude jutustamine ehk Storytelling“
Kuidas edastada oma sõnumeid lugude kaudu? Lugu ei pea jutustama vaid sõnadega, ka pildid „räägivad“. Mõte, mille kaasa võtsin: „Lühem on parem!“.
 Silme ette jäid väga kõnekad pildid ning hämmastava oskusega seatud üksikud sõnad, mis kandsid endas tervet lugu. Näide, mida seni peast välja ei saa on Ernest Hemingway 6 sõnast koosnev lühinovell:

For sale:
Baby shoes.
Never worn.

See kõik on vaid väike osa kolme päeva jooksul kogetust. Hea meel oli tunda osalenud YFUde koostöövalmidust ja head energiat, mis meid kindlasti uute põnevate võimalusteni viib.


Terje Kruup
Arendustegevuste projektijuht