Otsi siit blogist

8/08/2014

"Kõige näljasem lend"

Selle nädala blogipostitusega toome teile edasi äsja vahetusaastalt tagasi tulnud Laura kogemusi ja ootusi YFU jubinaks saamisel, jubin on just vahetusaastalt tagasi tulnud õpilane:

Minu senise elu kõige raskem ja samal ajal kõige imelisem aasta on läbi saanud.  Juba natukene rohkem kui kuu on möödunud sellest, kui tulin tagasi oma vahetusaastalt Belgiast. Tegelikult tahaksin hoopiski seda lauset küsida: „Kuidas juba kuu!?“ Alles ma valasin neid krokodillipisaraid, kui pidin oma pere ja sõpradele head aega ütlema. Naljakas mõelda, et kaks kuud tagasi ärkasin hoopis teises voodis, sõin eestlasele mittekohaselt täpsetel kellaaegadel ja üleüldse olin kahe tuhande kilomeetri kaugusel oma päriskodust. Nüüd on aga järsku kõik vana režiimi juures tagasi. Minule endale on see vana eluga kohanemine tegelikult aga üsna kergelt läinud. Usun ja tean, et suuresti võin selles tänada just YFU Eesti inimesi. Kui oma märkmikku vaatan, siis ei leia vist ühtegi nädalat, kus mõnda YFU üritust või kohtumist kirjas poleks.

Üheks tähtsamaks ürituseks oli augustikuu esimesel nädalavahetusel toimunud järelorientatsioon ehk JO, mis on viimane YFU vahetuaasta programmi kuuluv üritus. 50 õpilast 22.lennust läksid Laulasmaale, et oma vahetusaastale üks korralik punkt panna. Mariin JO peakorraldajana võib enda ja Tiimi üle uhke olla, sest see näljane lend sai söödetud, natukene haritud ja üheks õigeks jubinaks ristitud. ‘’Kõige näljasem lend... pool kilo toitu ühe lõuna jaoks inimese kohta ja ikka jäi puudu! ‘’ Lisaks väikestele töötubadele tegime YFUle iseloomulikke energizereid ja muid toredaid mänge.

Värskelt ristitud jubinad
Kõige meeldejäävamaks osaks jäi kindlasti see, kus me auväärselt jubinateks saime. Usun, et kõik JO’l osalejad lähevad tulevikus poodi sattudes Peti riiulist suure kaarega mööda. Vähemalt said aga kõik tüdrukud endale korraliku juuksehoolduse, sest looduslikud tooted, nagu muna, jahu ja õli pidid juuksed mitu korda läikivamaks, pehmemaks ja kaunimaks tegema. Ega poistelgi see mööda külge maha jooksnud. Kui kõik osavustestid läbisime ning Kista poolt dikteeritud vande sõna-sõnalt järgi kordasime, olimegi verivärsked YFU jubinad- roheline tuli vabatahtlikkuse suunas.

Ma olen kindel, et ma pole esimene ega ka viimane, kes vabatahtlikuna oma vahetusaastat salamisi pikendab.  Sellepärast meid vist nii palju kokku ongi. Nädala pärast osalen Aasta Alguse Seminaril, kus olen ka üks tiimi liikmetest. Juba ootan näha nendes kolmekümne seitsme õpilase nägudes samasugust põnevust ja hirmu, mida ma ise aasta tagasi tundsin, kui võõrale maale saabusin.  Ühele nendest õpilastest olen ka vidinaks ehk nooremaks tugiisikuks, kellele saan alati nõu ja oma kogemustega toeks olla.
Minu lühikese vabatahtliku kogemusega võin kindlalt öelda, et YFUs on alati midagi teha ning seal juba igav ei hakka! Lisaks imelistele kogemustele saab ka mega vinged uued sõbrad! ;)

Laura Perillus

Belgia 13/14