Otsi siit blogist

9/13/2014

Võrkpall ja patriootidest eestlased


Äsja lugesime kirjatükki augustis USAt väisanud vahetusõpilase poolt. Põnev oleks ju kuulda ka mõne selleks aastaks Eestisse kolinud õpilase kohta? Ryota Jaapanist jutustab oma siinsest elust ning sellest, milliseid erinevuseid ta Eesti ja Jaapani inimeste vahel märganud on!

Minu nimi on Ryota Okamoto. Ma olen Jaapanist pärit ja viibin 14/15 õppeaastal Eestis. Mu hobid on sport ja lugemine. Võib lausa öelda, et ma olen sportlane: armastan väga võrk – ja pesapalli. Võrkpall on mu lemmik! Liitusin ka Tartus võrkpalliklubiga, kus mängin iga päev peale kooli. Minu rühm on Tartu tugevaim ning seetõttu soovin see aasta tšempioniks saamisele kaasa aidata. Pesapall on samuti Jaapanis väga populaarne ning algkoolis keskendusin ennekõike selle mängimisele, ent enam ma sellega aktiivselt ei tegele.

Kui ma Jaapanis koolis käisin, elasin kooli ühiselamus ja jagasin oma sõpradega tuba. Minu unistus on saada tsiviilinseneriks ja ehitada suuri maju. Minu vahetusisa tegutseb selles valdkonnas ja soovin temaga väga sellest rääkida. Ühtlasi motiveerib see mind eesti keelt õppima.


Tartus käin Miina Härma gümnaasiumis, mis on pika ajaloo ja intelligentsete õpilastega kool. Ma kardan nendega natuke rääkida, kuna mu inglise keel pole väga hea aga üritan siiski. Olen juba leidnud mõned sõbrad ja oleme juba korraldanud filmiõhtuid. Mu lemmikained on astronoomia ja füüsika, ent viimane on eesti keeles väga raske. Ning loomulikult meeldib mulle kehaline kasvatus.


Olen märganud erinevuseid eestlaste ja jaapanlaste vahel. Eestlased tunduvad rohkem patriootlikud. Nad on huvitatud oma keele ja kultuuri arengust. Samuti on nad tahtejõulised ja intelligentsed, püüdes panustada riigi heaollu. Jaapanis seda nii aktiivselt ei tehta.

Ning lisaks: Eestis on saadaval väga head (ja odavad) kartulikrõpsud!

Ryota 2014/15 Jaapanist