Otsi siit blogist

8/22/2014

Lugu ülejooksikust ehk kuidas ma ühel ägedaimal YFU üritusel osalesin!

August on YFU kalendris alati olnud töine ja tohutult põnev kuu, sest Eestisse saabub uus lend vahetusõpilasi, kes oma vahetusaasta siin on otsustanud veeta. Ma olen YFUga seotud juba aastast 2009, kuid siiamaani ei olnud ma osalenud peaaegu ühelgi sissetulevatele õpilastele (SÕPidele) mõeldud üritusel. Miks? Sest ma arvasin alati, et palju põnevam on tegeleda väljaminevate õpilastega, korraldada tuure, valimispäevi, infotunde ja muud säärast. Nüüd viimasele viiele aastale tagasi vaadates jäin ma ilma ühest väga suurest ja tähtsast YFU osast. Aga räägime nüüd asjast.

Teekonda alustavad vahetusõpilased.
15. augustil pakkisime tiimiga asjad kokku ja sõitsime Kurtnasse, kus toimus AAS ehk aastaalgusseminar. Pärast pikki ettevalmistusi olime järgmisel päeval valmis õpilasi vastu võtma. Mul ei lähe vist kunagi meelest ära, kui äge tunne oli lõpuks neid pilte, mis YFU kontoris seinal seisid, ka päris elus näha. Minu esimene mõte: „NAD ON KÕIK NIIII ÄGEDAD!“

Minu roll AASal oli õpetada sakslastele saksa keeles eesti keelt. Tundub üsna hirmus ja olgem ausad, mul oli ikka üsna suur närv alguses sees. Niipea kui oma gruppi nägin, kadus aga närv koheselt, sest nagu ma ka enne ütlesin – nad on kõik nii ägedad! Parim hetk keeleõpetajana oli minu jaoks neljandal tunnil, kui palusin õpilastel endast eesti keeles nii palju kirjutada, kui nad oskavad ja mulle anti tagasi A4-suurused lehed, mis olid mõlemalt poolt täis kirjutatud. Uskumatu, eks? Ja ka hiljem keeleteste parandades ei oleks ma kunagi osanud arvata, et ma mitte ühtegi kriipsu mõnele tööle tegema ei pea.

Lisaks keeletundidele osalesid õpilased ka töötubades, kus neile Eestist, meie koolisüsteemist, perest, vabast ajast ja muust sellisest räägiti. Töötubade vahel toimus mängude turniir, mis kõikidele väga meeldis ja loomulikult ei jäänud tegemata ka ööhäire, kus õpilased uniste nägudega aardeid jahtisid. Me kartsime tiimiga, et õpilased saavad väga kurjaks ja isegi jutt, et nad peavad vahetusaastal ootamatusteks, nagu näiteks aaretejaht kell kaks öösel,  valmis olema ei paranda olukorda, kuid juhtus hoopis see, et õpilased tulid keset ööd meie juurde ja ütlesid naerul nägudega „this was such a fun game!“.
AASa läbi viinud vabatahtlike meeskond.

Üks AASa kõrghetki oli kindlasti see, kui õpilased lõpuks 20. augustil oma peredega kokku said, neile eesti keeles laulu laulsid ja kallistades nende juurde jooksid. Silmad olid märjad nii õpilastel, peredel kui ka tiimil ja sellel hetkel olin ma tohutult kade kõikide vahetusperede peale, kes endale õpilase võtsid. Tahtsin olla nagu väike laps, jalgu vastu maad trampida ja karjuda „tahan kaaaaaa“! Lohutan ennast vaid sellega, et küll see aeg kord tuleb, mil minagi ärevalt oma õpilast ootan.


Mul on tohutult hea meel, et mul oli võimalus taaskord YFUs midagi uut proovida ja sellisel uskumatult toredal üritusel osaleda. Kindlasti ei oleks see aeg olnud nii tore ilma imelise tiimita Malle Kolgi ja Johanna Viigiga eesotsas, niiet suured aitähhid teile veelkord! Ma loodan, et see blogipostitus on väikeseks inspiratsiooniks ka nendele vabatahtlikele, kes tunnevad, et nad on väsinud oma senisest YFU suunast ja tahavad midagi uut proovida. Uskuge mind – selleks pole kunagi liiga hilja!



Aile Arro (aktiivne vabatahtlik; vahetusõpilane Saksamaal 2009/2010)