Otsi siit blogist

8/29/2014

Minu elu KÕIGE parem aasta!

Palusime oma vahetusaastat äsja alustanud Kenil jagada meiega esmamuljeid. Ehk saad ka Sina sellest innustust oma teekonda laias maailmas alustada! :) 

Nüüd on minek!

Minu elu kõige parem aasta on alanud! Aasta, kus sa saad elada oma unistuste elu, leida sõpru terveks eluks ja kogeda midagi hoopis teistsugust. Selles blogipostituses keskenduksin eelkõige kohalejõudmisele ja esimestele muljetele.

Kuigi minu vahetusaasta Ameerika Ühendriikides on alles alguses ja olen siin viibinud siin natukene üle nädala, olen siiski kogenud juba esimesi emotsioone, millest ma hakkangi rääkima.

Ma tean, et enamus, kes soovivad saada vahetusõpilaseks, mõtlevad lahkumisele. Kas ma suudan seda teha? Kas see on seda väärt? Lihtne vastus on: kui sa soovid saada vahetusõpilaseks ja kogeda oma elu kõige lahedamat aastat, siis JAH! Sa suudad seda! Kuigi lennujaamas perele ja sõpradele “Tšau” ütlemine on üks raskemaid asju mida mina kogenud olen, kuid tuleb mõelda positiivselt, ja kujutleda endale ette seda seiklusterohket ja fun’i aastat, mis sind ees ootab sihtkohta jõudes ja host-pere esimest korda nähes. Kui sa oled jõudnud juba turvakontrollist läbi ja istute kõikide vahetusõpilastega koos ja ootate oma lennuki väljumist, siis te tunnete, kuidas te kõik sulandute üheks suureks pereks (kui te seda juba teinud ei ole) - hoiate omavahel kokku ja üritate nende viimaste tundide jooksul, mis teil jäänud on teha kõike põnevat, et tekitada endale juba esimesed mälestused, mis jäävad teile terveks eluks.

Kohale jõudes kohtute te YFU isikuga, kes on teil lennujaamas vastas või siis host-perega. Minul oli vastas kohe host-isa ja -vend. Uskuge mind, kui te lõpuks jõuate kohale, siis te tunnete, kui väsinud saab üks inimene olla, kõik selle lahkumise, pikkade lendude ja ootamiste tõttu. Oma uude koju sõites host-perega on ainuke asi millele sa mõtled oma pehme voodi, soe dušš ja hea söök. Esimesel õhtul oleme me kõik väga väsinud ja tahame magada ära terve maailma uned, et tunda end jälle inimesena, kuid see kõik on üle-väsimusest ja ootusärevusest. 
Jah, ütlen ausalt, järgmisel hommikul või päeval, kui sa oled ennast välja maganud, on sul miljon mõtet peas: kas ma julgen minna alla nendega rääkima, kas ma peaksin koju helistama ja ütlema, et minuga on kõik korras, tahaksin ma süüa või tahan ma hoopis minna pesema jne. Sellel hetkel tuleb lihtsalt julgus kokku võtta (kui sa pole seda juba teinud) minna pere juurde, muljetada ja küsida ära enda esimesed küsimused, mis sul kohale jõudes tekkinud on. Usu mind, karta pole mõtet, sest host-pere teab, et see kõik võib olla õpilase jaoks veidi kohatu.

Ken veedab aasta Virginia osariigis.
Esimesed päevad on kindlasti raskemad, kuna sa võid igatseda kodu, pere, sõpru, ajavahe võib mõjutada sinu magamist ja tekkida võib ka kultuurišokk. Siis tuleb end jällegi kokku võtta ja asuda tegutsema. Ausalt öeldes sooviksin ma, et oskaksin kirjutada esimeste sõprade leidmisest, aga ma seda tõesti teha ei oska. Kuna minul endal on host-vend, kes on samuti vahetusõpilane, aga olnud siin 2 nädalat kauem kui mina, siis on ta leidnud endale sõbrad ja mind võeti väga kergelt omaks. Sain endale sõbrad juba esimesel päeval.

Natukene ka tujust ja tujude muutumisest.. Kohale jõudes, olin ma väga väsinud, kuid seda seetõttu, et polnud maganud vähemalt 40h - see mõjutas kindlasti mu tuju, mis oli sellel hetkel üheltpoolt väga õnnelik, kuid samas väga kurb, et ma pidin lahkuma Eestist nii kaugele. Välja puhates oli tuju juba mitmeid kordi parem ja ei olnud peal mingit musta masendust vms. Kuni tänaseni, on kõik olnud suurepärane ja loodan, et terve see aasta tuleb sama hea, nagu on olnud selle algus.

See postitus on lihtsalt väga-väga kiire kokkuvõte, mis sisaldab kõige tähtsamat. Kindlasti loe vahetusõpilaste blogisid ning saad teada veelgi täpsemalt kultuurišokist, esimestest kohtumistest sõpradega, perega ja paljugi muud.

Ken Põldis
Vahetusõpilane USAs 2014/15