Otsi siit blogist

10/02/2014

TUUR TUUR KALAMBUUR!



Tuur on juba peagi läbi saamas ning muljed on positiivsed ja ainult positiivsed! Sel aastal veidi teistsugusema ilme saanud YFU tuur on taas laineid löönud koolides üle terve Eesti. Tuuril räägitakse küll YFU’st ja sellest, milline on vahetusaasta, kuid minusugustele uutele vabatahtlike on see ennekõike see kõige parem jutuvestmiskoht. Oleme kaua aega oodanud, et saaks juba mõnda lugu või tundeid vahetusaasta kohta hingelt ära saada ning võib tõesti öelda, et tuuril oli oma vahetusaastat rääkimine ülimalt vabastav!

Kui mõned nädalad tagasi üks tubli yfukas oma mailboxi lahti ja nägi seal kutset tuurile, siis muidugi esimene asi, mis ta tegi, oli ruttu-ruttu end kirja panna, et saaks juba ometi kord midagi YFU jaoks ära teha. Tublimatele ja tervematele toimus koolitus Anija mõisas, kus õppisime nii meeskonnatööd, avaliku esinemise saladusi ja kuidas siis üldse YFU’st rääkida. Ettevalmistuskoolitus oli kohutavalt abistav ja pärast seda tekkis kohe tunne, et tahaks juba minna.

TUUR koolitus Anija mõisas
Jõudis kätte see hetk, kui pidin oma esimese presentatsiooni tegema. Hull pabin oli sees ja tükk aega mõtlesin, et äkki ajan midagi sassi või ütlen neile valeinformatsiooni, kuid kui esimesed innukad tulid uksest sisse ja istusid maha, siis hakkas juba vaikselt koitma, et ega tegelikult midagi nässu minna ju ei saa, ma oled seda kõike ju läbi teinud. Parim esimese presentatsiooni juures oli see, et mind olid toetamas teised vabatahtlikud, kes olid minuga samas olukorras. Kolmekesi võtsime eesmärgiks innustada nii palju noori kui võimalik ning tegelikult läks asi üsna lihtsalt.

Pärast esimest ettekannet olid tunded laes ja ma ei suutnud uskuda, kui väga kõik oli sujunud just nii, nagu olin lootnud. Järgmisele presentatsioonile minnes olin juba kogenenum ning teadsin, mida oodata. Kuigi käisin mitmes erinevas koolis, siis juhtus, et viimaseks kooliks jäi mu enda kool. Tuleb tunnistada, et kodupublikule esinema minnes oli närv kõige suurem, kuid tagasi vaadates tundub, et just see läks kõige ladusamalt ja sain end väga vabalt tunda. Lisaks, kuna sel aastal on formaati muudetud, siis sain igal uuel presentatsioonil kuulata erinevaid ja uusi lugusid paljude yfukatest sõprade kohta, mida eelnevalt ei olnud isegi kuulnud. 
Saue Kool tänas meie vabatahtlikke magusa suutäiega :)


YFU tuuri tähtsus on mulle endale kindlasti hingelähedane, sest just tuuri kaudu aastal 2012 sain ma rohkem teada YFU kohta ja milliseid võimalusi see mulle tegelikult pakub. Olen kindel, et tuur avab paljude-paljude Eesti noorte silmad ning kustub neid kõiki koos meiega avastama maailma ja ehk kunagi tulevikus teevad nad juba uutele huvilistele tuuri.

Inger Põder (Holland 2013/14)