Otsi siit blogist

11/21/2014

Armastus looduse ja keskkonna vastu

YFU Eesti pakub vahetusaastale tulevatele õpilastele mitmeid eriprogramme: muusika-, teatri-, filmi-,kunsti- ja loodusprogrammi. Saksamaalt tulnud vahetusõpilane Jasmin jagas meiega oma senist kogemust Eestis loodusprogrammis osalemisest.

Mina olen Jasmin, 16-aastane tüdruk Saksamaalt ja viibin praegu vahetusaastal Eestis. Vabal ajal meeldib mulle tegeleda kõigega, mis seostub looduse ja keskkonnaga, sealhulgas veeta oma aega looduses.
Juba enne YFU-st teadasaamist tahtsin ma võtta osa noorterühmast, mis tegeleb keskkonnakaitsega. Minu meelest saab rühmas tehtu alati rohkem tähelepanu kui üksi tegutsemine, samuti on see palju lõbusam.
Vahetusaastaks sobivat programmi valides köitis mu tähelepanu YFU Eesti pakutav loodusprogramm. Ma olin varem kuulnud Eesti ilusast ja mitmekülgsest loodusest. Selleks, et saada rohkem teadmisi keskkonna kohta, otsustasingi osaleda siinses programmis. Keskkond on minu meelest sama oluline kultuuri osa kui muusika, toit ja keel.

Mida me siis õieti loodusprogrammis teeme? Üks kord kuus on meil ekskursioon põnevatesse Eesti paikadesse. Samuti on meil võimalik osaleda noorterühmades, kes tegutsevad meie kodulinnades.
Esimesel reisil plaanisime me külastada ühte saart ja veeta öö puumajas metsas. Kahjuks aga pidime plaane muutma, kuna ilm oli väga tuuline. Samas ei olnud raske leida uut kohta, kus me saime mõnusalt aega veeta. Eestis on tõepoolest palju kauneid ja huvitavaid paiku! Leidsime koha jõe ääres raba lähedal. Jalutasime ja saime uusi kasulikke teadmisi. Järgmisel päeval sõitsime paadiga järvel ja uitasime metsas. Vabatahtlikud rääkisid meile metsa kohta palju huvitavaid lugusid.
Teine reis oli seotud lindude ja nende rändamisega. Külastasime tuntud linnujaama Lõuna-Eestis, et aidata neid oma tööga. Oli erakordne tunne hoida käes väikest lindu, kes sipleb terve aeg, mil sa üritad teda rõngastada. Ühe korra püüdsime lausa haruldase liigi! Kõige raskem osa oli aga lindude kättesaamine suurtest võrkudest. Tegime ringi joostes naljakaid hääli, et neid paremini ligi meelitada. Arvan, et turistidel võis meid jälgides väga lõbus olla.
Kõige rohkem meeldis mulle reisi juures see, et kõik tundus nii tuttav. Me oleme sellel aastal küll väga väikeses rühmas, aga see on isegi parem. Ma naudin väga sõprade ning vabatahtlikega vaba aja veetmist.
Kord nädalas käin ma noorterühmas loomaaias. Me räägime peamiselt loomadest, aga ka keskkonnast. Peatselt saame tegutseda ka mikroskoopidega. Valisin päris paljude erinevate rühmade vahel, määravaks teguriks otsuse langetamisel sai võimalus tegutseda loomade läheduses.
Läbi loodusprogrammi olen juba tutvunud huvitavate inimestega, omandanud uusi teadmisi looduse ja keskkonna kohta. Ootan väga uute ilusate kohtadega tutvumist oma vahetusaasta jooksul!

YFU Eesti loodusprogrammi toetavad: RMK (Riigimetsa Majandamise Keskus), OÜ Prangli Reisid ja 360 kraadi seiklused.

Jasmin Saksamaalt, Pelgulinna Gümnaasium (Vahetusõpilane Eestis 2014/15 õ-a)